استاندار یزد در دیدار با سفرا و نمایندگان سازمان ملل:

آمریکا که مردم افغانستان را به خاک و خون کشید، در بازسازی این کشور مشارکت کند

استاندار یزد گفت: دولت آمریکا که به بهانه های متعددی همچون مبارزه با تروریسم ، خاک افغانستان را اشغال کرده و مردم مسلمان این کشور را به خاک و خون کشیده است، باید در بازسازی این کشور، مشارکت کند.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، \"محمد رضا فلاح زاده\" روز چهارشنبه در دیدار با سفیران برخی از کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان ملل در تهران،که برای بررسی وضعیت پناهندگان و اتباع خارجی به یزد سفر کرده بودند، اظهار داشت؛ آمریکا به جای اینکه اموال مردم افغان و ذخایر کشور افغانستان را تاراج کند ،باید از این ذخایر ، برای بازسازی افغانستان استفاده کند.
وی اظهار امیدواری کرد: کشور افغانستان با توجه به ذخایر و پتانسیلها،گامهای اساسی در مسیر توسعه را بردارد تا زمینه حضور اتباع این کشور در میهن خود فراهم شود.
استاندار یزد، رایزنی مسئولان کمیساریای سازمان ملل در راستای فراهم شدن زمینه اشتغال، تحصیل و اسکان افاغنه، در کشورهای داوطلب را خواستار شد.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود، به معرفی توانمندیها و پتانسیلهای استان یزد پرداخت.
استاندار همچنین از مشارکت برخی از کشورها و سازمانهای بین المللی برای تامین حداقل نیازهای اتباع خارجی در زمینه بهداشت و آموزش قدردانی کرد.
مسئول دفتر کمیساریای سازمان ملل در کشور ایران، نیز در این دیدار گفت: در سالهای اخیر، پروژه های سازمان ملل در خصوص تامین حداقل نیازهای اتباع خارجی فعال شده است .
\"زاکا گینی\" افزود: این پروژه ها در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.
وی از رفتار بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران در قبال پناهندگان و اتباع کشورهای خارجی تشکر و قدردانی کرد.
در پایان این مراسم لوح سپاس دفتر کمیساریای سازمان ملل در ایران، به استاندار یزد اهدا شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا